Амаль у 2 разы хутчэй. Першы груз па Паўночным марскім шляху прыбыў у Беларусь
Першы груз па маршруце Паўночнага марскога транспартнага калідора прыбыў у транспартна-лагістычны цэнтр "Магілёў-Белмытнясэрвіс", перадае карэспандэнт БЕЛТА.
Партыя тавараў для беларускіх суб'ектаў гаспадарання была адгружана ў порце Шанхая ў жніўні 2024 года. Марскі кантэйнеравоз прайшоў праз Чукоцкае мора і прыбыў у порт Санкт-Пецярбурга, з якога аўтамабільным транспартам - да канчатковага пункта назначэння ў Магілёве. У дарозе груз правёў 35 дзён. Такім чынам, час дастаўкі тавараў з Кітая ў Беларусь і назад скараціўся амаль на 40 працэнтаў у параўнанні з прывычным паўднёвым маршрутам.
Першы намеснік генеральнага дырэктара РУП "Белмытнясэрвіс" Аляксандр Скачкоўскі падкрэсліў, што сёння дадзены старт новаму лагістычнаму сэрвісу, у якім меў патрэбу беларускі бізнес. "Першы лагістычны маршрут адпрацаваны на мінімальнай партыі, - падкрэсліў ён. - Гэта абсталяванне, якое садзейнічае развіццю нашай беларускай вытворчасці, а ў далейшым плануецца пастаўляць розныя групы тавараў. Сёння любы суб'ект гаспадарання можа даставіць любую прадукцыю на тэрыторыю Кітая, выкарыстоўваючы гэты маршрут".
Ён таксама падкрэсліў, што новы маршрут мае навігацыйны перыяд, які заканчваецца ў кастрычніку бягучага года і пачнецца ў красавіку. Аднак у перспектыве плануецца арганізаваць круглагадовую дастаўку грузаў. "Я ўпэўнены, што гэты маршрут з улікам навігацыйнага перыяду будзе запатрабаваны, - падкрэсліў кіраўнік. - І самае актуальнае, што можна спланаваць дастаўку грузу ў імпартных зносінах або арганізаваць сістэмна пастаўку экспарту ў Кітайскую Народную Рэспубліку. Ёсць графік і магчымасць спланаваць адгрузку і свой бізнес. Гэта сведчыць аб стабільнасці, а стабільнасць - гэта развіццё".
Менавіта таму на сёння Паўночны марскі шлях - адзін з перспектыўных транспартных калідораў, і беларускія прадпрыемствы і арганізацыі актыўна цікавяцца магчымасцю дастаўкі грузаў. "Судны разлічаны да 5 тыс. кантэйнераў, і гэта не мяжа. Арганізоўваюцца штомесячныя адпраўкі, і гэта дзясяткі тысяч кантэйнераў пры неабходнасці. Такі праект працуе з выкарыстаннем магчымасцей інфраструктуры Расійскай Федэрацыі. Адпаведна, гэта магчымасць працаваць "Кітай - Расія - Беларусь" без пасрэдніцкіх механізмаў", - сказаў на заканчэнне Аляксандр Скачкоўскі.
Суднаходны маршрут праходзіць уздоўж паўночных берагоў Расіі па морах Паўночнага Ледавітага акіяна, злучае ў адзіную транспартную сістэму еўрапейскія і далёкаўсходнія парты Расіі, а таксама вусці суднаходных сібірскіх рэк. Яго працягласць ад праліва Карскія Вароты (каля архіпелага Новая Зямля) да бухты Правідзення (у раёне Берынгавага праліва) складае 5,6 тыс. км, а маршрут праз гэты транспартны калідор амаль у два разы карацейшы за іншыя марскія шляхі паміж Еўропай і Далёкім Усходам.-0-